torsdag, augusti 13, 2009

AMS

Nu börjar det krypa fram i en.. Ångesten.. Gick in på Arbetsförmedlingens hemsida idag och kollade om jobb. Hate it! Är så peppad på att hitta ett jobb, flytta och allt som hör till men, vad och vart ska man söka? Hur ska man söka? Det känns som ett dött lopp att gå genom arbetsförmedlingen..
Har sökt ett jobb än så länge, så det är väll ca. 99 stycken ansökningar som saknas nu då.. Hade en idé att ta en roadtrip genom landet bara för att mata ut mitt CV. Kan funka!

Nu har jag bara 7 arbetsdagar kvar sedan ska jag sätta mig ner och bara söka, söka, söka! Känns som om möjligheterna är obegränsade men samtidigt att det inte går nånting. Men det kommer att ordna sig!! Hoppet finns!!

3 kommentarer:

  1. Kom till Oslo, här finns det gott om jobb ;)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jo jag bloggar och smygläser även din blogg ibland ;)
    Om man jämför med Sverige så är det lättare att få jobb här, men Norge är ju också drabbat av finanskrisen, men mest inom byggbranschen då. Det jag gjorde när jag sökte jobb var att gå in på adecco.no och registrera min Cv, så fick jag prata med en konsulent som hjälpte mig att söka jobb. Fick jobb inom 2 dagar :) Det är ju såklart enklare att söka härifrån, men det går ju även att söka via internet :)
    Finn.no är en bra sida att kolla på om man vill ha jobb!
    Det kan ju vara värt att pröva iaf ;)

    SvaraRadera
  3. Även om det känns hopplöst ibland så brukar det alltid ordna sig i slutändan...nångång måste "vinden vända"! jag håller tummarna för dig!:)
    Kram på dig!
    //Sara B

    SvaraRadera