tisdag, mars 24, 2009

Det är sällan

Vår! Gu vad skönt att våren är på gång. Har haft nån liten besatthet av att vara ute idag.. Först prommis på skoterspåret i över en timma sen blev jag ju tvungen att åka skidor idag igen. Den här gången skulle jag skejta på skaren tänkte jag, gick väll lite sisådär.

Sen slog det mig en tanke eller egentligen är det bara helt enkel fakta.

Vare sig man cyklar, springer, går, åker skidor ja vad som helst - så är det alltid motvind på hemvägen! Hur är det möjligt? Säg mig varför, för jag blir alltid lika besviken när man är på väg hem, känner sig nöjd och slutar med att man är arg och förbannad när man kommer hem för den där himla vinden som bara måste blåsa åt fel håll..
Agressionsproblem? Ja, säg du mig det..


Har sökt jobb idag. Det här ringandet.
Känns som om det finns massa jobb där ute, men vart finns dom?
Vem ska man ringa? Känns som om man alltid ringer fel personer som aldrig har nåt jobb åt en.


Nä, ikväll blir det badminton för hela slanten i Bygdsiljum.
Tyvärr har det väldigt sällan varit vinst för mig, kan räkna dom på en hand.
Det är sällan.
Innan det ska jag göra potatis och purjolökssoppa.
Mums!

1 kommentar: