onsdag, september 02, 2009

Fortsättning 'Lost at Arlanda'

Efter ett tips från AK om en till händelse måste jag nog fylla ut min 'Lost at Arlanda'-inlägg... Glömde den gången som jag varit i Malung på återträff och skulle få skjuts av min fina vän F till Arlanda med hennes nya Volvo Kombi-nånting.. I alla fall så var vi nästan framme vid Arlanda och vi skulle bara stanna på en rastplats vid E4 för en liten kiss-paus. F gick på toaletten och jag skulle vänta vid bilen. Det var sol, söndag och massor med getingar vid bilen. Jag gick ut från bilen en stund för att få lite luft och ett äpple. Getingarna blev som galna i mitt äpple och skyndade mig att stänga bildörren för att dom inte skulle smita in. Då hörde jag bara ett "KLICK".. Hmm, vad var det där för ljud... Tittade in i baksätet, såg bilnycklarna ligga där och då slog tanken mig... Nej.. Nej.. Provade öppna dörren men.. Icke! Paniken! Frida kommer ut och jag står där med ett bultande hjärta..
Jag: F, jag tror.. jag tror jag har låst in nycklarna i bilen...
F: Åh nej, det är automatlås på den här bilen...
Jaha, för att göra historien kort så lyckades vi i allafall få tag på en låssmed på en söndag, på en parkering full med utländska turistbussar (som tyckte detta va jätteintressant), omringade getingar... 1600 kronor fattigare men jag hann med flyget.
Undra om det snart kommer fler såna här historier??

1 kommentar: