måndag, september 14, 2009

Tai Makkarai

Jaha, nu har vi forflyttat oss fran Koh Lanta till Ao Nang. Vi hade lite otur med vadret pa Koh Lanta och det ar nog supermysigt dar pa hogsasong, men nu pa lagsasong sag vi nastan inte till nagra turister. Saknar dock att kora moppen fran varan bungalow till stan.. Men kanske blir en repris pa det! Vi blev ganska haj pa det i slutet!
Vi trodde dock att vi gjorde en rejal miss.. nar vi kom till Krabi skulle vi byta buss pa en resebyra och vi fragade dar om hotellet vi hade fatt tips om fran ett svenskt par. De ville ringa och kolla om det fanns rum ledigt och darefter bokade dom at oss. Blev jatteknasigt! Sa vi betalade for tre natter at dom, samt en tur som vi skulle gora. jag kanske efterat att det kandes inte bra med magkanslan att gora sa.. Dumma svenska tjejer... Men det gick bra! Har bott tva natter pa ett hotell nara Ao Nang stranden, frukosten serveras just vid stranden. Helt fantastiskt maste jag saga! Legat pa stranden, varit pa lite utflykter med oss sjalva-kollat in omradet. Var pa elefant-tur i djungeln och det va da ocksa helt sagolikt! Har pa stranden hittade vi ett helt harem av apor som vi kunde knappa lite kort pa. Men en franska tjej blev anfallen, sa jag ar pa min vakt efter det!
Imorrn ar sista natten vi bokat pa det nuvarande hotellet, Beach Terrace. Var lite sugen pa att bo pa Phi Phi Island nagra dagar, men har regnat i afta och tveksamt om det gar batar om det ar daligt vader. Sa vi far se vart det bar av. Vart motto denna resa "vi ser vall hur det blir". Tror jag ska borja leva efter det mottot jamt. Ganska skont!

3 kommentarer:

  1. Åh va härligt det låter! Passa på och lev riktigt i nuet nu. Ha det gott min vän :)

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni dragit ner på tempot till riktig slappar-nivå, det är helt rätt!
    Avis =)

    Brukar ofta funka rätt bra att boka via resebyråerna, men priserna kan skilja rätt mkt dem emellan. De ska ju tjäna pengar på det.
    Ha d gott!

    SvaraRadera