onsdag, april 15, 2009

BR 600 eller MICRO BR?

Ja man kan ju faktiskt tro att det är grekiska...
Har äntligen tagit tummen ur och ska köpa lite inspelningsgrejer för att äntligen kunna få utlopp för lite kreativitet inom musiken.
Har väll räknat på att måsta lägga ut några lappar och det känns ju väldigt värt, känns som om jag väntat på det här i flera år nu.
Men då är det samma som alltid när man ska köpa elektroniska grejer.
Jag fattar inget. Okej, jag förstår väll ända det mesta, tror jag...
Men har måsta läsa till mig (egetligen ganska intressant..) om kondensatormickar, fantommatning m.m.
Jag var jättepeppad efter jag hade varit in på 4Sound i Umeå igår, jättehärlig personal, hjälpsamma. Sen när jag satt mig hemma och började läsa mig till lite mer insåg jag att jag skulle nog vilja lägga ut några tusen till om man ska få det man verkligen vill ha. Varför är det alltid så?
"Om du lägger till 799:- får du möjligheten att även..." Ni vet.. Alltid några hundralappar till och sen några till... Tillslut har man lagt ut en förmögenhet. Jag frågar mig sjäv,

är det värt det?

Så ska jag köpa en BR 600 eller MICRO BR?

2 kommentarer:

  1. Jag orkar aldrig sätta mig in i vad jag köper för nånting när det gäller tekniska prylar, hehe. men va roligt att det äntligen blir av iaf :)

    SvaraRadera
  2. haha, det känns ju jäkligt nyttigt iaf! :)

    SvaraRadera