onsdag, april 22, 2009

Frizzigt

Idag ska jag klippa mig.
Så skönt! Det va inte igår om man säger så. Jag har levt i nån sorts förnekelse nu när jag varit hemma utan inkomst. Tror jag pratat om det förr, den här "själv-straffandet"..
Sitta inne, inte köra bil nånstans, inte klippa mig, inte köpa nya kläder. Nä minsann, är jag inte ute och sliter för mina pengar jag får ska jag minsann inte unna mig nåt för dom heller.
Men förlåt, svenska folket.. Jag pallar inte mer!
Idag ska jag alltså klippa mig, sen har jag faktiskt tänkt köpa vårskor och en vårjacka.
Känns syndigt... Men jag gör det ändå!

Satt och funderade hårt igen över vad jag ville göra med mitt liv.
Har kommit fram till att mitt framtida jobb ska vara socialt, omväxlande, praktiskt, kreativt och...
Ja, så långt har jag väll kommit.
Så jag har lagt hela Friskvårdsbiten vid sidan nu.
Jag tror att jag vill gå frisör eller florist. Lutar åt florist.
Men känns som om jag verkligen vill veta nu innan jag hoppas på nåt.
Men vet man nånsin egentligen?
Du som gör det, grattis
.

4 kommentarer:

  1. nej du har så rätt, det är svårt att veta! tänk om man ger sig in i något och lägger massa tid och pengar på det, sen visar det sig att det är helt fel!

    SvaraRadera
  2. tror ingen riktigt vet egentligen, man måste våga för att vinna :) du skulle bli en alldeles utomordentlig florist :D

    SvaraRadera
  3. Före och efterbild önskas!!! ;)

    SvaraRadera
  4. Klart du ska handla, du måstehjälpa sverige komma ur lågkonjunkturen. Och jag jag röstar på båda yrkena, du skulle vara så klockren för båda!

    SvaraRadera