fredag, april 17, 2009

Fattigmanstjej

Idag ska jag göra något vettigt. Så tänker jag varje morgon jag stiger upp.
Ringa och söka jobb/åka till företag lämna CV/träna/städa/tvätta...
Allt för att känna att jag gjort något nyttig för just den här dagen.

I dag är det fredag och snart helg. Tror jag har arbetslöshetssyndromet att jag inte riktigt kan känna lyckan över att det är helg. Det som är positivt är att mina vänner som har jobb och vettiga saker att göra är oftast lediga då.
Det känns som om nu går mitt liv ut på att anpassa mig efter alla andra. Jag vet, alla säger "du har ju all tid i världen", " du har ju tur, du hinner ju göra jättemycket". Vet inte om jag håller med. Jag hatar att gå och lägga mig på kvällen och veta att jag inte gjort nåt vettigt. Så vad är vettigt för just dig?
Just nu träning. Nu blir det fokus på det innan jag fortsätter med jobbsöket idag.
Det blåser som tuusan ute, va nyss på prommis.
Igår fick jag och pappa en fantastisk idé. Jag har just letat åt hans gamla ryggsäck som jag tänkte fylla med vattenflaskor och gå ut och gå. Har fått ett il om att jag ska bestiga Kebnekaise. I sommar?
För det är trist när man inte orkar springa, känns meninglöst att gå och åka på gym är för mig dyrt och långt.
Så nu ska jag ut och plågas. Har just ätit mitt kokade ägg och vatten.

Fattigmanstjej kräver fattigmansmat. Jag meddelar hur det gick.

2 kommentarer:

  1. Tro mig, jag vet hur det känns! Jag har ju snart varit arbetslös i tre år! (oj, är det så länge?!) Nog för att jag inte är lika arbetslös nu som i början eftersom jag nu har tre ´jobb´, men ändå.. Inte är det kul inte.

    SvaraRadera
  2. ja det tar på krafterna faktiskt!
    jag har börjat fundera på den där kvällen igen ja, skulle vara riktigt trevligt! Det får bli i maj någongång kanske :)

    SvaraRadera