fredag, april 10, 2009

Jag vill inte leva detta livet

Jag vill inte leva detta livet.
Det förstår jag. Fy f..
Det här tog mitt i mitt hjärta. Behöver inte säga mer.
Se filmen. En timme av ditt liv.
Den handlar om Henke bl.a. som är i 20 års-ålders och är beroende av GHB. En flytande drog som är svår att dosera och Syntetiserat GHB blandas i dryck, t.ex. i en sprite- eller coca-colaflaska. Den färdiga lösningen dricks sedan kapsylvis och man blir på så vis berusad. En kapsyl GHB ger ett rus ungefär likvärdigt med 2 starköl. Koncentrationen på den färdiga lösningen kan dock variera från gång till gång och vara olika stark. En kapsyl ger ett rus som sitter i ungefär i en timma. Samtidigt intag av 2 kapsyler GHB brukar leda till sömn inom 20-30 minuter. Tar man 3-4 kapsyler samtidigt orsakar detta koma i 3-5 timmar och tar man 5-6 kapsyler på en gång leder det till djupt koma (RLS 8) och andningsdepression, långsam hjärtrytm, ev. kramper och plötslig död.

Det känns som om Henke är min bror, vill hjälpa honom.
Tänk så många som behöver hjäp där ute.

http://svtplay.se/v/1508989/dokumentar/jag_vill_inte_leva_detta_livet

1 kommentar: