fredag, april 17, 2009

Jag överlevde!

Det gick bra!
Överlevde mördarpromenaden, kanske dock inte smart att lasta på med drygt 20 kilo första prommisen :)

Har alltid varit sugen på att prova göra såna där italienska köttbullar ni vet, såna där riktigt stora ena. Det gick riktigt bra! Gjorde nåt enkelt med tacoinspirerad kryddning.

ca. 1 kg köttfärs
ca. 4 msk vatten
ca. 1.5 påsar tacokrydda
och 1.5 chilifrukt, hackad i små bitar
Jättesimpelt! Serverade med bandpasta och squash som jag värmde i en panna tills dom fick sån där härlig ljusbrun färg. Slängde ner squashen med pastan, sen en god sallad till det. Prova!

Notera mina cirka-mått. Jag kvalitéerna redan nu att bli farmor...
He ska hoves!

Imorrn ska jag festa med sssöta Sssandra :)
Om ni ser två brudar med klänning, så är det vi.
För imorrn ska vi vara fina :)

1 kommentar:

  1. Välkommen till bloggträsket! Här är det kul att vara och ibland få små oväntade komentarer ibland som din! Ska följa din blogg också och hålla tummarna för dig att nåt drömjobb dyker upp! Om du ser nåt som swichar förbi hos er är det jag med mina nya power-walkskor!
    Din granne

    SvaraRadera